شرح وظایف هیات ممیزه
- رسیدگی و اظهار نظر نسبت به ارتقایمرتبه علمی اعضای هیات علمی به مراتب ، استادیاری ، دانشیاری و استادی و تبدیل وضعیت استخدامی به رسمی –آزمایشی یا رسمی-قطعی
- ارزیابی کمیت وکیفیت وظایف آموزشی و پژوهشی اعضا هیات علمی متقاضی ارتقا مرتبه علمی وتبدیل وضعیت استخدامی
- رسیدگی به سایر مواردی که در آیین نامه اداری و استخدامی وهیات جذب اعضای هیات علمی به آن اشاره شده است.
شرح وظایف دبیرخانه هیات ممیزه
- دریافت پرونده و مدارک ارتقا اعضا هیات علمی ارسالی از سوی دانشکده ها و پژوهشکده ها
- بررسی و تطبیق مدارک و مستندات ارائه شده با مقررات و آئین نامه های موجود
- برنامه ریزی برای ارزیابی پروند ه های اعضای هیات علمی برای طرح در جلسات کمیته های تخصصی و یا هیات ممیزه دانشگاه
- تهیه دعوت نامه و هماهنگی با اعضای کمیته های تخصصی و اعضای هیات ممیزه جهت شرکت در جلسات
- تشکیل جلسات کمیته های تخصصی هیات ممیزه
- اعلام نتایج ارزیابی وضعیت علمی متقاضیان به هیات اجرائی جذب دانشگاه جهت استعلام صلاحیت عمومی متقاضیان
- تهیه چکیده کارنامه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی ، درمانی و اجرایی متقاضیان ارتقا جهت ارائه درجلسه هیات ممیزه
- تهیه صورتجلسات کمیته های تخصصی و هیات ممیزه
- اعلام نتایج هیات ممیزه جهت اقدام وصدوراحکام ارتقا به مرکز امورهیات علمی
- ارسال نتایج ارتقا ء اعضا هیات علمی ومصوبات مورد نیاز به روابط عمومی دانشگاه
- مکاتبه با روسای دانشکده ها جهت اعلام نقائص پرونده ها ی دریافتی و درخواست تکمیل مدارک و مستندات
- آموزش به کارشناسان مستقردر دانشکده ها ،مراکز آموزشی و پژوهشکده ها ی تابعه
- حفظ و نگهداری سوابق پرونده های ارتقا اعضا هیات علمی بصورت فیزیکی و الکترونیکی
- پاسخگوئی بصورت حضوری وتلفنی به سوالات اعضا هیات علمی
- تغذیه پرتال دبیرخانه به منظور اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی و پاسخگوئی به آنان
شرح وظایف دبیرهیات ممیزه
- پیشنهاد برنامه و راهکارهایی برای تسهیل و تسریع فرایند ارتقا، تبدیل وضعیت استخدامی و محاسبه سوابق آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی به رئیس و اعضای هیات ممیزه جهت تایید و تصویب
- تعیین سیاست ها و راهبردها برای تسهیل امور و تسریع فرایندها در دبیرخانه با هماهنگی معاون آموزشی دانشگاه، رئیس مرکز امور هیات علمی و سایر واحدهای ذیربط
- بررسی پیشنهادات واصله از سوی معاونت های مختلف دانشگاه در خصوص مفاد آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی و در صورت نیاز طرح در هیات ممیزه
- همکاری و هماهنگی با هیات ممیزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور اجرای آئین نامه و دستورالعملهای مربوط به اعضای هیات علمی
- استعلام اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات پرونده متقاضیان ارتقای مرتبه از دستگاه ها و مراجع ذیربط
- تدوین دستور کار هیات ممیزه
- نظارت بر فعالیت کمیته های منتخب ارتقاء اعضا هیات علمی در دانشکده ها و پژوهشکده های تابعه
- رسیدگی به درخواست های اعضای هیات علمی در رابطه با سیر پرونده ارتقاء ایشان
- نظارت بر فعالیت و دانش کار دبیرخانه هیات ممیزه
شرح وظایف کارشناس هیات ممیزه
- نظارت برانجام صحیح و بموقع فرایندها در دبیرخانه
- بررسی کارشناسی پرونده های ارتقا قبل از ارائه در جلسات کمیته های تخصصی
- آموزش کارشناسان امور ارتقا اعضای هیات علمی در دبیرخانه ، دانشکده ها ، مراکز آموزشی و پژوهشکده های تابعه
- تهیه گزارشات ادواری و اخبار مستمر جهت ارائه به مسئولین ذیربط
- پاسخگویی به سوالات اعضا هیات علمی در رابطه با ارتقاء آنان ،آئین نامه ها و ضوابط و مرتبط با ارتقاء
- تهیه پیشنویس کلیه مکاتبات دبیرخانه صورتجلسات کمیته های تخصصی و هیات ممیزه
شرح وظایف کارشناس هیات ممیزه
- تهیه محتوای پرتال هیات ممیزه
- پیگیری راه اندازی و ارتقای سامانه هیات ممیزه دانشگاه
- هماهنگی با اعضای کمیته های تخصصی و هیات ممیزه جهت شرکت در جلسات
- آماده سازی پرونده ارتقای هیات علمی جهت طرح در هیات ممیزه
- پاسخگوئی به اعضا هیات علمی در مورد پیگیری آنان از پرونده های ارتقای خود
|